Upplevelser går först i filmkommunikation

En film om att välja kanaler. Verkar trist? Men se den! Filmen är en upplevelse, en berättelse. Något man kan känna igen, förstå och le åt.

  • Berätta EN historia, förmedla ETT budskap. Inte flera.
  • Slösa med upplevelser, håll igen på fakta.
  • Show, don’t tell.
  • Var säker på varför så löser sig vad och hur.

Det var några av lärdomarna från dagens morgonseminarium Lyckas med film i kommunikation. Det leddes av David Stavenow, storyteller (regissör och manusförfattare) på Pophunters Film & TV.

Arrangörer var Sveriges kommunikatörer. 


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s