Hemsidor & sociala medier

Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter, sökordsoptimerad hemsida… Hur ska du som enmansföretagare göra och välja?

Jag hjälper dig utveckla företagets erbjudande i digitala kanaler och presentationsmaterial . Tillsammans utgår vi från det du har, uppdaterar och skalar av. Vi gör det enkelt.

Behöver du uppdatera din hemsida för att den känns dammig? Du kanske nästan skäms vid tanken på att någon ska gå in på den?

Och du vet inte var du ska börja, för det känns stort och svårt?

GÖR DET ENKELT

Som mikro- och ensamföretagare är det viktigt att signalera ”i farten” och ”aktuell” utan att det ska kosta för mycket. Det är lätt att bli överväldigad av intrycken i sociala medier.

Låt oss utgå från dina möjligheter och preferenser och göra det enkelt. Hur kan du visa det du gör och den du är? Vilka är dina viktigaste budskap?

SKALA AV & TA BORT

Presentera inte en meny med för många rätter. Då undrar kunden om du verkligen har ingredienser till allt. 

Det är vanligt att en vill visa allt en kan. Spänna alla sina muskler på en gång. Risken är du blir otydlig och den du vill nå undrar: Vart ska jag titta och vad ska jag ha dig till egentligen? 

Lyft i stället fram dina fokusområden – säg sisådär 3 centrala grejer, 

  1. som du vill göra, 
  2. som du är bra på och 
  3. som du tror/vet att kunderna behöver. 

När du sedan fått uppdrag kan du efter hand presentera din övriga meny, där det passar och utifrån kundens behov.

LÄR DIG HUR

Var det någon som hjälpte dig med hemsidan för ett par år sen, men du har själv ingen aning om hur man ändrar i texten ens? Det är ganska vanligt. Du har inte riktigt haft tid – man har en del att göra som egenförsörjare, eller hur?

Det är bra att ta hjälp med sånt man inte kan eller vill göra själv. Men innan du tackar för utfört arbete, se till att hen visar dig hur du själv enkelt kan ändra textinnehåll och bilder. Då kan du snabbt göra mindre ändringar, exv. lägga till aktuella sökfraser, som i sin tur bidrar till att sidan förmedlar ”aktuell” och ”i farten”.

”Nu vågar jag söka upp nya kontakter igen.”

”Man får en bra känsla och beskrivning av vad mitt företag står för och arbetar med.”

Du är bra på att åskådliggöra och strukturera saker på ett sätt som gör det lättare för människor att förstå

Hur kan jag hjälpa dig? Boka en gratis konsultation.